Jumppailuja

helmikuu 12, 2012

 

Eikö ookin ihana avaimenperä! Hehe. Mutta niin, nyt olis taasen viikottaisen pirkkoilupäivityksen aika. Oon muuten taas alkanut haaveilemaan ryhmäliikunnanohjaamisesta, mutten osaa päättää, mitä mieltä loppujen lopuksi asiasta oon. Pitäisi kai joskus oikeasti pysähtyä miettimään ja pohtimaan asiaa, eikä vaan vauhdista heitellä ilmoille jossitteluja, jotka ei johda mihinkään. Mutta no, eipä tässä onneksi oo kiire. Kunhan ennen mahdollista Ouluun muuttoa tulisi päätöksiä.

Loppuviikon merkinnöistä puuttuu kulutukset, koska sykemittari jäi porukoiden luo – ja välillä tekee muutenkin ihan hyvää treenata ilman lukemia. Ensi viikolla muuten saan mun saliohjelman, jee!

Viikon liikunnat: 

Maanantai: BodyCombat 60 min (630 kcal), BodyBalance 60 min (290 kcal) 

Tiistai: –

Keskiviikko: Kuntosali 60 min (520 kcal), BodyCombat 60 min (600 kcal), Zumba 60 min (330 kcal)

Torstai: BodyPump 60 min (400 kcal)

Perjantai:

Lauantai: Kuntosali 60 min (? kcal)

Sunnuntai: BodyPump 60 min (? kcal)

                 

Viikon treenibiisi: Ciara – Gimmie dat
 


20 Kommenttia

  • Reply Minde helmikuu 12, 2012 at 9:49 pm

    Millä sykemittarilla mittaat noita kaloreita? Näyttäisköhän hieman yläkanttiin?

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 6:11 am

      Suunto M4, ostettu viime keväänä. En tiiä ku ei oikein oo vertailukohdetta, mutta siis vähemmän se näyttää kuin esimerkiksi kuntosalin juoksumatot ja crosstrainerit. Ja nykyään se näyttää vielä vähemmän kuin ennen, sillonki ku tulin Thaimaasta kuukauden reissusta ja olin rapakunnossa pitkästä aikaa jumpassa niin mulla meni Stepissä 705 kcal, vaikka yleensä menee sellainen 600 kcal. Pitäis joskus kokeilla jollain muullakin sykemittarilla että paljon tulee!

  • Reply Anonyymi helmikuu 13, 2012 at 6:45 am

    heippa! :)

    Sulla on aivan ihana blogi, en ole vielä koskaan aiemmin kommentoinut, mutta jatka samaan malliin! Oot aivan super ahkera ton liikunnan suhteen :) wau! Ja noista sykkeistä: en usko, että näyttää yhtään yläkanttiin. Mun pt ainakin sano, että mittarit näyttää yleensä vähän vähemmän, mitä oikeesti kulutat. Combatti on kuitenkin semmosta menoo, että ihan helposti kuluu toi 600 kaloria! Mulla ainakin oma Polarini näyttää aika samanlaisia lukuja ja uskon olevani samaa kokoluokkaa kuin sinä.

    Ihanaa maanantaita sinne :)

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 6:58 am

      :) Kiitos kun jaksoit kommentoida ihana! Mukava kuulla että oot tykkäilly. Ja niin tuo on vähän vaikea juttu, ihan täysin oikeaan kalorikulutuksenmittaukseen tarvitsis jotkut kunnon vehkeet eikä niitä oo saatavilla – melkein pakko sitte luottaa noihin sykemittareihin. Mutta toisaalta, eipä sillä silleen oo mulle kauheasti väliä kun en esimerkiksi laske syömisiäni kulutettujen kaloreiden mukaan, vaan seurailen kulutuksia lähinnä verratakseni edellisien treenien tasoon..

      Samoin sinne, toivottavasti sulla lähtee kivasti viikko käyntiin :)

  • Reply Maiski helmikuu 13, 2012 at 7:44 am

    Sulla on tosi ihana blogi! Ja vitsit, mitä liikuntapäiväkirjoja – olisinpa itsekin yhtä ahkera ton liikkumisen suhteen, mutta usein tuntuu, että tulee liikuttua lähinnä kotoa töihin ja töistä takaisin.

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 8:06 am

      Ensinnäkin, kiitos paljon! Ja toiseksi, oon välivuosilainen, mulla ei oo muuta elämää kuin jotku tyhmät jumpat :D Eli älä huoli, hyötyliikunnatkin on ihan jees :)

  • Reply satuuu helmikuu 13, 2012 at 8:15 am

    Voii, ootpa ahkera liikkumaan ! Kateellinen. :D Pitäis kans saada aikaseks jotaki kuntosalin suuntaista. No ehkä mä pian meen ja hankin sen kuntosalikortin :D

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 8:17 am

      Ei se ole kuin aloittaa ;) Talvella on kyllä aina vähän korkeampi kynnys liikkua kun salille lähteminenkin on vaivalloisempaa, on niin kylmä ja pimeä!

  • Reply Ellysi helmikuu 13, 2012 at 9:52 am

    Toi avaimenperä näyttää siltä et sen vois syödä :D

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 10:49 am

      Joo niimpä! Puristelen sitä aina makeanhimoissa..

  • Reply heidi helmikuu 13, 2012 at 1:41 pm

    vähänkö söpö toi avaimenperä (: ja ihanat kengät !

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 1:43 pm

      Vauvajuttuja :)

  • Reply Anonyymi helmikuu 13, 2012 at 3:40 pm

    Mua kiinnostaisi tietää mitkä sun sykkeet noissa treeneissä on? Kalorimäärät ovat nimittäin aika suuret, joten taidat tehdä ihan maksimitehoilla..

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 3:48 pm

      Noo tässä esimerkkejä:

      Combatissa keskisyke 164, huippusyke 189
      Balancessa 115, 142
      Pumpissa 129, 164
      Spinningissä 145, 178

      :)

  • Reply Maria helmikuu 13, 2012 at 4:02 pm

    Voi ei, sulla on toi avaimenperä.. Katoin tuota yhessä kaupassa ja en vaan voinu ostaa sitä ku mun teki mieli syödä se koko ajan :D Mut aivan ihana ja siitä tulee hyvä tuoksu ku sitä puristelee!

    • Reply Sita helmikuu 13, 2012 at 8:39 pm

      Tuo on Thaimaasta eikä tuoksu :(

  • Reply Anette helmikuu 14, 2012 at 5:08 pm

    Löysin tän sun blogin vasta ja vaikutat kyllä tosi kivalta ihmiseltä! :) Oon ettiny paljon tämmösiä mielenkiintosia myös liikuntapainotteisia blogeja ja vihdoin tärppäs! <3 Itellänikin on mahdollisesti sama haaveammatti mielessä! :D Semmosta kysyisin vielä, että mitä tommosina kovina liikuntapäivinä (3x60min) kannattaa tankata jotta jaksaa vetää kaikki tunnit täysillä? :D

    • Reply Sita helmikuu 14, 2012 at 7:10 pm

      Voi kun ihana kommentti, kiitos :) Hmm, mie syön yleensä kohtuu pienen annoksen lämmintä ruokaa, johon lisään raejuustoa tai keitettyä kananmunaa sekä vihanneksia (pieni koska hyppelyjä sisältävällä tunnilla mulla tulee muuten oksennus kurkkuun haha). Sitte pari tuntia ennen treeniä ehkä ruisleipää tai muuta välipalaa. Nuo kolmen tunnin treenit on muuten usein jaoteltu koko päivälle, esimerkiksi aamulla tunti ja illalla kaksi, eli en jaksa kolmea tuntia peräkkäin :D Ja jos oon kaks jumppaa putkeen niin yleensä joko syön proteiinipatukan tai hedelmän välissä.

  • Reply Outi helmikuu 29, 2012 at 12:06 pm

    Mäkin oon taas pitkästä aikaa innostunut Bodypumpista. Mulla on sen kanssa yleensä niin, että jonkin aikaa jaksan käydä kunnes kyllästyn totaalisesti ohjelmaan ja liikkeisiin ja sitten tulee taukoa. Nyt yritän kyllä pitää säännöllisen pummpirytmin yllä vaikka mikä ois! Onneks meiän salilla ohjaajat alkaa miksailemaan ohjelmia suht nopeasti. Toinen mun uus lemppari lihaskuntotunti on CXWORX. Siinä on just toi Ciaran hyvä biisi :D Sh'Bam ja Bodyjam on ihan lemppareita myös :]

    • Reply Sita helmikuu 29, 2012 at 2:26 pm

      Pumppi on mullakin sellanen kausijumppa, välillä jaksan innostua siitä ja välillä ei haluta käydä pitkään aikaan – tietenkin tuohon vaikuttaa paljon se, että mitä pidempi tauko on ollut, sitä raskaampaa ja lihaksia jumittavampaa se on ja nousee kynnys viikko viikolta. Mulla on sama homma, pakotan itteni käymään sen kerran viikossa että pysyy tahti päällä :D CXWORX-tuntia (hui mikä nimi kuulostaa robotin ja hullun lihaskuntorääkin yhdistelmältä) ei oo meän salilla, harmi. Vois kokeilla muuten! Ja Body Jamitkin on loppunu Sh'Bamin myötä, mutta onneksi Sh'Bam on aika samantyylinen tunti.

    Jätä vastaus