If I scream, if I cry, It’s only ’cause I feel alive

helmikuu 5, 2012
Sunnuntainen liikkumispostaus tullee nyt! Jotenkin hyvä mieli päivitellä näitä tilastoja kun on yläselän lihakset ihan hullun kipeät eilisestä hakkaamisesta – ja ei, en oo saanut hittiä etuiltuani lauantaiyönä baarissa tiskin tilausjonossa, vaan siis puhun ihan Combatista. Viikonloppu oltiin taas selvin päin, itse asiassa neljäs viikonloppu putkeen!

Mulla muuten ärsyttää se, miten vähän mulla menee nykyään kaloreita sykemittarin mukaan. Ennen mulla meni aina yli 700 kcal Combatissa, mutta tällä viikolla sain säälittävältä tuntuvan luvun 550? Vaikka tein niin täysillä että henki meinasi lähteä ja biisien lopuissa oli pakko huutaa että sai itsestä vielä viimeisetkin voimat irti lyönteihin, haha. Vissiin se on kunto noussut ja paino laskenut puolen vuoden aikana sen verran, että tällasia eroja alkaa näkyä? Vai mitä mieltä ootte? En tosin muistaakseni oo mitään hirveän isoja painonmuutoksia päivitellyt sykemittarin tietoihin (mikä siis vaikuttaa aika helposti kulutukseen, se kuitenkin laskee sen mun tietojen ja sykkeiden kautta). Toivottavasti syy ei oo esimerkiksi sykevyössä, kiva jos se ja mittari menee vaihtoon..

Mutta mutta, hyvä viikko kuitenkin oli! Aikamoista rääkkiä nuo jotkut päivät, mutta lepoakin oli. Varasin saliohjelman teon ja suunnittelun 14.2, eli ystävänpäivänä alkaa sitten mun punttien nostelu! Tähän mennessähän nuo harmaat merkinnät kuntosalilla käynnistä on tarkoittanut yleensä juoksumattoa tai crosstraineria, ja vain silloin tällöin painojen kanssa heilumista.

Ja yksi juttu vielä piti sanoa! Jos joku ihmettelee, miksi mulla on aina tasaluvut kalorimerkinnöissä; pyöristän aina lähimpään tasalukuun (yleensä alaspäin) ettei taulukko ole niin sekavan näköinen.

Viikon rehkinnät: 

Maanantai: BodyAttack 60 min (510 kcal), Sh’Bam 45 min (420 kcal), BodyBalance 60 min (300 kcal) 

Tiistai: Kuntosali 30 min (250 kcal), Zumba 60 min (480 kcal)

Keskiviikko: BodyBalance 60 min (200 kcal)

Torstai: Kuntosali 60 min (600 kcal), Flowride Spinning 60 min (350 kcal), BodyPump 60 min (360 kcal)

Perjantai: – 

Lauantai: Spinning 60 min (550 kcal), BodyCombat 60 min (550 kcal)

Sunnuntai: –

               

Viikon reenibiisi: David Guetta – Turn me on

Mites teillä on mennyt liikkumiset? Kehtaako näillä keleillä edes lähteä mihinkään salille vai onko joku hullu jaksanut käydä lenkilläkin? Mie oon ainakin vedonnut pakkaseen aika moneen otteeseen tällä viikolla ja hyvällä omallatunnolla vetänyt sitä suklaata nassuun..

47 Kommenttia

  • Reply Belsissa helmikuu 5, 2012 at 5:37 pm

    Oot kyllä ihan uskomaton, kun jaksat liikkua noin paljon! Voi kun löytyisi tästäkin sohvaperunasta noin paljon puhtia…

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 5:40 pm

      OON NIIN NOLIFE NYKYÄÄN! Siitä se oikeasti johtuu :D Mulla ei oo oikein muuta tekemistä viikolla iltaisin, siksi sitä tulee lähdettyä jumppaan niin useasti.

  • Reply ♥ Marja helmikuu 5, 2012 at 5:44 pm

    No huhuhuh miten jaksat liikkua noin paljon! :D jaksaispa itekki, oon yrittäny ottaa tavoitteeksi mutta talvella se ainoa lenkkeilykin jää aina pois pakkasten vuoksi… ja suklaa maistuu :D kuntosalille kai pitäs joskus raahautua :D

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:07 pm

      Hahah jaksan koska ei mee voimia opiskeluun eikä töihin, latailen aina päivät ja illalla sitten treenaan :D Ja joo hyi älä mene lenkille ainakaan nyt, keuhkot jäätyy!

  • Reply Siiri helmikuu 5, 2012 at 5:48 pm

    ää oon kade ku jaksat noin paljon viikon aikana! itte ku oon vähä semmone et salille sillon ku sattuu jaksamaan eli pari kertaa viikossa ja suklaa maistuuuu <3

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:02 pm

      Fiiliksen mukaan pitää mennä, nyt mulla vaan sattuu olemaan reenifiiliksiä enemmän kuin yleensä :D

  • Reply Roosa helmikuu 5, 2012 at 5:55 pm

    komppaan edellisiä! oon ihan kateellinen, saisinpa itteeni niskasta kiinni ja raahattua jumppiin ja lenkille :-D

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:01 pm

      Haha älä oo kateellinen :D

  • Reply olgi helmikuu 5, 2012 at 6:29 pm

    Mulla on sama viikon treenibiisi- toi on ihan huippu!

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:37 pm

      Niimpä! Mutta ihmettelen tota Nicki Minajia, tai oikeastaan sitä miten ne on saanu muutettua sen ääntä noin paljon :-D Eihän se osaa oikeasti laulaa yhtään..

  • Reply ericaw' helmikuu 5, 2012 at 6:29 pm

    Hah, himoliikkuja : D Itse liikun koulun liikkatunneilla, kesäisin uin ja lenkkeilen, joskus käyn jossais jumpassa. Kunto on silti ihmeen hyvä, paras mun liikkaryhmästä pitkillä matkoilla : DD

    http://www.getnailedlove.blogspot.com

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:58 pm

      Oon himoliikkuja vaan jos on kyse jostain lajista josta tykkään! :D Oon nimittäin pohjimmiltaan aika laiska ihminen..

  • Reply piglet helmikuu 5, 2012 at 6:35 pm

    Vitsit ku jaksat liikkuu paljon! Oma liikunta ku lähinnä rajottuu tohon lenkkeilyyn (niiden pituuksista ei tarvii edes keskustella:D) ja koulumatkojen pyöräilyyn, että tota noin hahah:D Tästä syystä oon jopa tälläkin viikolla tarponu menemään kävelylenkkien merkeissä tuolla pakkasessa kun ei koko viikkoo oo tehny mieli olla liikkumatta lainkaan!:D

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 7:01 pm

      Mulla on välillä sellasia kausia että liikun sen tunnin viikossa enkä harrasta hyötyliikuntaa ollenkaan, että äläpä huoli!

  • Reply Anonyymi helmikuu 5, 2012 at 6:38 pm

    hahah itse liikun vain liikuntatunneilla, plus sitten kesällä uin, ja sit mitä nyt tulee käveltyä kylillä kavereitten kaa ja sillei :D eli liian vähän :D oon käyny pari kertaa salilla, ja se on mielestäni kivaa , mut tällä paikkakunnalla jolla asun ni noi miesten ja naisten vuorot on vähä sekalaiset tai sellaset /: ehkäpä keksin jtn muutakin urheilua ! hope so !! oiskos sulla ehdotuksia ? :) PS. sulla on ihana blogi, ja vaikutat aivan ihanalta ihmiseltä ! :>

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:57 pm

      Ensinnäkin, kiitos paljon :) Ja toiseksi, hmm.. Vähän vaikea sanoa kun en tiiä minkälaiset harrastusmahikset sun paikkakunnalla on. Kotitreenihän vois olla siinä mielessä hyvä, ettei oo riippuvainen järjestäjistä tai kuntosalista – luulis että netissä on paljon treenivideoita, joista saa ideoita. Esimerkiksi mie oon joskus vetäny mun lempparia eli Combattia kotonakin, ilman ohjaajaa tai mitään muutakaan :-D Joku hyvä biisi päälle vaan ja sitten hakkaamaan ilmaa.

  • Reply Linda helmikuu 5, 2012 at 6:38 pm

    Huh huh susta kyllä löytyy tyttö puhtia!:) Mä en tosiaan oo yli puoleenvuoteen minkäänlaista liikuntaa harrastanut että sillälailla.. ärsyttää!! mutta minkäs teet kun terveys estää:( mutta heti, kun saan tän paskan jalan kuntoon niin alkaa ankara treeni!;D jatka samaan malliin! http://mysecrets-linda.blogspot.com/

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:54 pm

      No mutta sulla on ihan ymmärrettävä syy :( Raasu, toivottavasti se saadaan pian parempaan kuntoon! Hirveää tuollainen.

  • Reply ssanni helmikuu 5, 2012 at 6:46 pm

    seurasitko sykkeitäs miten harjotuksen aikana? kun kunto on parantunu niin sykkeet ei nouse niin korkeelle ja sykemittari laskee niitä kaloreita sykkeen (ja muiden tietojen) perusteella, joten jos ei oo sykkeet niin korkeella, niin kaloreitakaan ei kulu niin paljon :-) olikohan tarpeeks epäselvästi selitetty :-D

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:49 pm

      Joo tiiän tuon, siks ihmettelenkin kun tuntuu että ne keskisykkeet on ihan samoja kuin ennenkin! Ja yhtä hirveältä tuntuu se treeni :D Mutta huippusykkeet on kyllä nykyään alhaisemmat kuin joskus ennen, varmaan sekin vaikuttaa?

  • Reply Ronja helmikuu 5, 2012 at 6:48 pm

    Herranjestas kolmel eri tunnilla maanantaina, aika ihailtavia noi sun liikuntamäärät! :D
    Ite oon kanssa nyt saanu hirveen liikuntahimon , toivottavasti se pysyy!

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 6:53 pm

      Joo kolme on melkein liikaa, mutta onneks oli vähän kevyempiä nuo jälkimmäiset tunnit! Ja jee kyllä se pysyy :) Nyt ei oo mitään hirveitä herkkupyhiäkään, jolloin ainakin mulla yleensä tulee tauko liikkumiseen (esimerkiksi joulu ja pääsiäinen, jolloin ei vaan ehdi reenata kun pitää syödä niin kovasti..)

  • Reply Anonyymi helmikuu 5, 2012 at 7:02 pm

    Mulla menee combatissa aina just ja just se päälle 500 kaloria vaikka kuinka rehkin. Pettyy aina kun aattelee että siel menee aina just joku 700 kalorii :-D

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 7:34 pm

      Ai että muilla menee? Nii mieki haluaisin joskus sellaset kunnon mittarit ja laitteet jotka antais tarkkaa tietoa että kuinka paljon niitä kaloretia _oikeasti_ jumpissa kuluu, ja onko nuo sykemittarit ihan harhaanjohtavia tavaroita :)

  • Reply Eve helmikuu 5, 2012 at 7:29 pm

    Mä oon lenkkeillykkin, asun Turun lähellä ja päässy juokseen kolme kertaa täl viikolla! Kylmin tais olla -20, sillon kyl simahti ipodiki mut ei oo tuntunu muuten pahalt noi pakkaset. :) Tuli käytyy pumpissa, salilla ja spinningissäki. Mitä toi flowride spinning oikee on? Olin ekaa kertaa pitkää aikaa nyt ja innostuin hirveesti :D. Mut joo ihana blogi sulla ja aika vau kyl toi maanantai! :)

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 7:33 pm

      Oho, respectit sinne :-D Haha munkin iPod varmaan kärsi kun kuuntelin sitä töihin kävellessä, mutta mietin että jos mun iPod kestää näitä pakkasia niin niin kestän miekin!

      Ja Flowride:
      FlowRide® Basic sisäpyöräilytunti on sykealueharjoittelua matalilla sykkeillä. Tunnilla liikutaan pääosin peruskestävyysalueella käyden välillä vauhtikestävyyden puolella. Tunti kehittää hyvin rasva-aineenvaihduntaa ja toimii hyvin palauttavina harjoituksina enemmän polkeneille. Painonpudottajille harjoitukset toimivat hyvin energiankulutuksen lisääjänä. Tavoitteena on rasva-aineenvaihdunnan kehittäminen ja peruskestävyyden parantaminen. Tunneilla opetetaan myös perusasioita kestävyyden harjoittamisesta ja miltä kyseinen kestävyysalueen harjoittelu pitäisi tuntua eli poljetaan ”fiilis” pohjalta. FlowRide tekniikat opettavat kuuntelemaan omaa kehoaan ja samalla oppimaan eri sykealueet ja treenityylit kehontuntemuksina. Tunneilla opetellaan järkevää ja tavoitteellista kestävyysharjoittelua.

  • Reply Nea helmikuu 5, 2012 at 8:35 pm

    Vitsi saisimpa edes puolet sun motivaatiost nii jaksaisin raahata itteni salille edes joskus:-D PS. toi biisi on huippu!♥

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 8:39 pm

      Ciaran musiikkivideot motivoi, se tyttö on niin tikissä!! Hahah.

  • Reply Ida-Jessica helmikuu 5, 2012 at 8:48 pm

    Hui älytön kuin sä jaksat, pakko nostaa hattua! :–D Mä en jaksais muutenkaan, noista pakkasista puhumattakaan!
    Siinä mielessä mulle on siunaantunu ihan ok-geenit etten liho, mutta pakko sanoo et pikkuhiljaa pitäs jonneki
    kiinteyttävälle jumppatunnille ilmottautuu :-(

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 8:58 pm

      Mie oon aina kattonu että sulla on hullun hyvä kroppa, eli älä huoli!!

  • Reply Sara helmikuu 5, 2012 at 9:02 pm

    mä taisin rakastuu sun blogii :) sulla taitaa olla aika hyvä kroppa jos tota vauhtii meet joka viikko:D!

    • Reply Sita helmikuu 5, 2012 at 9:10 pm

      Ihana! Ja haha ei oo vielä, mutta toivottavasti kesään mennessä on :D

  • Reply Lise helmikuu 6, 2012 at 1:12 am

    Mulla meni ihan hyvin liikunnat viime viikolla, kopsaan vähän listaa mun blogista:

    Ma: BodyCombat
    Ti: CxWorx + BodyInterval + BodyBalance
    Ke: P90X Chest and Back + Ab Ripper X
    To: P90X Legs and Back
    Pe: Lepo
    La: Lepo
    Su: P90X Shoulders and Arms
    (P90X:t siis yhdestä ohjelmasta mitä seuraan).

    Kiva lukea muiden liikuntoja niin saa itekin inspistä! Mullakin on vähän sellanen "ei mitään tekemistä arki-iltaisin, noh meenpä jumppaan" – fiilis ollut viime aikoina :D

    Ps. Kommentin myöhänen ajankohta – oon Superbowl-vaimo enkä osaa nukkua ilman tota toista kun se töllää tota :)

    Pps. En muista oonko kommentoinut aikasemmin, mut sulla on tosi kiva blogi! :)

    • Reply Sita helmikuu 6, 2012 at 7:31 am

      Oho hyvältä kuulostaa!! Näyttää jotenkin ihan hc-treeniltä nuo nimet :-D Ja haha raukka, kivat valvomiset miehen takia..

      Kiitos vielä :)

  • Reply Sari helmikuu 6, 2012 at 7:31 am

    Hei älä turhia huoli tuon sykkeen kanssa :) Noi on vieläkin tosi korkeita lukemia (itsellä menee sen 400-500 välillä). Mitä enemmän liikut, sitä paremmaksi hapenottokykysi muodostuu, ja kaloreita palaa vähän vähemmän. Treenisi näyttävät kuitenkin tosi tehokkailta, täällä on hyvä katsella ihaillen kun koitan pusertaa itseäni salille 4-5 kertaa viikossa. :) tsemppiä!

    • Reply Sita helmikuu 6, 2012 at 7:54 am

      Kiitos ihana! Ja höpö höpö 4-5 kertaa on ihan hiton paljon, mulla on oikeasti sellasia kuukausia ja viikkoja etten liiku paljoa yhtään! Nää uuden vuoden jälkeiset postaukset vaan hämää :D

  • Reply eve helmikuu 6, 2012 at 12:06 pm

    Oispa kiva jos täälläkin ois nuin hyviä liikkumismahdollisuuksia :d Oot tosi reipas :)

    http://followyourdreams-eve.blogspot.com/

    • Reply Sita helmikuu 6, 2012 at 12:20 pm

      Rovaniemi on kyllä siitä kiva paikka, että kokoonsa nähden erilaisia kuntosaleja löytyy paljon :)

  • Reply Annika helmikuu 7, 2012 at 6:07 pm

    Olet ahkera liikkumaan, muista silti kuunnella kehoasi. Huolestuttaa syömishäiriötaustasi, älä vajoa siihen loukkoon! Täällä pohjalla ei ole mukavaa olla. :C

    Jos pääset Ouluun opiskelemaan tulen yliopistolla vetämään sinua hihasta. :)

    • Reply Sita helmikuu 7, 2012 at 6:32 pm

      Älä huoli, en oikeastaan oo oireillu moneen vuoteen, tai siis että vaikka liikun kausittain enemmän niin syön silti normaalisti. Ja onneksi muutenki lähipiiri tietää niistä jutuista niin huomaa heti jos menee tilanne yhtään huonoon suuntaan. Mutta voimia sulle, kliseisesti sanon että pohjalta on aina suunta ylöspäin.

      Ja joo! Tuu ihmeessä :)

  • Reply X-Ray helmikuu 8, 2012 at 11:09 am

    Mää oon tosi järree Combat-friikki. Miten ussein käyt viikossa Combatissa näin keskimäärin? Miten HITOSSA jollain voi olla noin monta lukijaa blogissa?:D Olin itte onnellinen mun 24:stä.. No en oo ennää!! Kiitti! :D

    • Reply Sita helmikuu 8, 2012 at 1:16 pm

      Joo samoin! Yleensä kerran viikossa, koska muuten ohjelmaan kyllästyy äkkiä ja sitten ei jaksa hinkata sitä kolmea kuukautta :-D Joskus kävin useamminkin, mutta siinä tosiaan kävi niin että ohjelma alko tuntua liian tutulta jo kuukauden jälkeen. Ja jotenki sitä nauttii enemmän ku käy vaan kerran viikkoon, se on sellanen viikon kohokohta jota odottaa :-D

      Ja haha mulla oli 160 vielä kuukausi sitten, mutta Laura Motherfucking fashion -blogista "mainosti" mua sivuillaan Linkitä blogisi -postauksen yhteydessä niin sitä kautta tuli lisää :)

    • Reply X-Ray helmikuu 8, 2012 at 2:00 pm

      "Hinkata" :'D Joko teillä miksaillaan?

    • Reply Sita helmikuu 8, 2012 at 2:26 pm

      Osa ohjaajista on sekotellu, ja ah en oo muistanukaan kuinka kivoja ne miksailut on! Tai siis se on niin huippu fiilis ku tulee joku parikin vuotta vanha biisi joka nostaa fiilistä ja muistoja ja kaikkea :D

  • Reply Esme helmikuu 8, 2012 at 11:27 am

    Hei, pakko kysyy että miten saisin youtube-biisit laitettua postauksiini noin kun sulla on tossa toi Guettan kipale. Eli ilman sitä jäätävän kokoista kuvaa, että jäljelle jäisi vain tuo harmaanmusta palkki.

    • Reply Sita helmikuu 8, 2012 at 1:13 pm

      Miepä kerron :) Eli siis kun teet postausta ja oot valinnu sen tietyn videon, painat sellaista kohtaa yläreunassa kun HTML. Sillon postaus muuttuu siis html-muotoon, ja sitten selaat siihen kohtaan jossa on se sun video (helpoin on jos video on ihan ekana tai viimeisenä). Siinä tulee sellanen kohta kuin <embed width="260" height="25" src="http://www.youtube.com/
      niin tuosta tosiaan muokkaat nuo width ja heightit semmoseksi kuin haluat! Eli kannattaa esikatselulla tarkastaa että minkä kokoinen siitä tulee. Toivottavasti ymmärsit ja kysy jos oli liian epäselvä :-D

    • Reply Esme helmikuu 9, 2012 at 3:43 pm

      Joo ymmärsin, mutta katotaan vaan saanko onnistumaan=D
      thanks :)

    Jätä vastaus