Paljonko treenaan kuukaudessa? (Toukokuun liikuntapäiväkirja)

kesäkuu 3, 2019

Voi että, PITKÄSTÄ aikaa blogin parissa!

Mutta tauosta huolimatta ihan super kiva, että oot eksynyt lukemaan tätä postausta. Ajattelin näyttää teille siis mun kuukauden treenipäiväkirjan, sillä mua itseänikin kiinnostaa nähdä omia liikkumisia vähän pidemmältä aikaväliltä – hahmottaa kokonaiskuvaa paremmin!

Viikko 19

Ma: BodyAttack 1 h

Ti: Tanssi 1 h

Ke: Juoksu 30 min

To: –

Pe: –

La: –

Su: –

Päiväkirjan ensimmäisellä viikolla oon näköjään ollut kipeänä torstaista sunnuntaihin. Oon kuitenkin alkuviikosta ehtinyt liikkua, ja lajeihin kuuluu mun kevään kulutetuimmat lajit: Les Mills BodyAttack -ryhmäliikuntatunti, minkä lisäksi oon käynyt tiistaina hip hop -tanssitunnilla ja keskiviikkona juoksemassa. Tuo kyseinen tanssitunti on freestyle-pohjainen, eli ei sinänsä opetella valmista koreografiaa kuten monilla muilla tunneilla, vaan harjoitellaan omalla tyylillä liikkumista esimerkiksi tiettyjen ohjeiden tai askelien perusteella. Mie oon käynyt syksyllä ja keväällä pyörähtelemässä Saiffalla, johon oon saanut jäsenyyden yhteistyönä.

Viikko 20

Ma: –

Ti: Juoksu 75 min

Ke: –

To: –

Pe: Attack 1h

La: Tanssi 1h

Su: Juoksu 30 min

Monet varmasti muistaakin, että mie aina kerron juoksevani lyhyitä lenkkejä. Tällä viikolla mun ja poikaystävän Jussin kaveri Lauri tuli käymään Oulusta ja pyysi meidät poikkeuksellisesti vähän pidemmälle lenkille – oltiin ulkona lähes 1,5 tuntia, mutta vähensin tuosta ajasta parit tauot, jotka tuli mun pysähtyessä silittelemään koiria…

Viikko 21

Ma: –

Ti: Grit Cardio 30 min

Ke: Juoksu 30 min

To: Tanssi 2 h

Pe: –

La: Juoksu 30 min

Su: –

Tämän viikon eka treeni oli Youtubesta löytyvä Les Mills Grit Cardio, joka on 30 minuutin rääkki. Grit Cardio inspiroi mua mun omaan 30 minuutin treeniin, jonka julkaisin tammikuussa mun Youtube-kanavalla. Jos jotain kiinnostaa testata, Cardio löytyy tästä ja mun kehonpainotreeni tästä. Torstaina olin kahden tunnin tanssisessiossa, jonka veti Josefiina Kotajärvi. Osallistuminen maksoi 20 euroa, ja harjoiteltiin ihana lyrical hiphop -tyylinen koreografia (löytyy mun IG-tililtä @sitatanssivideot).

Viikko 22

Ma: Tanssi 2 h

Ti: Kuntosali 1 h

Ke: –

To: BodyAttack 1 h

Pe: –

La: Tennis 1 h

Su: Tennis 1 h

Tiistaina kävin pitkästä aikaa kuntosalilla, ja oli jotenkin ihana tehdä painoharjoittelua! En tosin uskaltanut ottaa mitään voimatreeniä, vaan käytin liikkeissä pieniä painoja tai pelkästään kehonpainoa. Viikonloppuna innostuttiin Jussin kanssa pelaamaan tennistä peräti kahtena päivänä! Mie oon siis ala- ja yläasteella harrastanut tennistä, mutta lukion alussa lopetin ja nykyisin käyn vain harvakseltaan pallottelemassa. Jussi taas on aloittanut meän seurustelun aikana aktiivisemman tenniksen, ja tällä hetkellä ollaan aika samalla tasolla taidoissamme: Jussilla on enemmän voimaa, mutta mulla on etuna noin 7 vuoden kokemus ja tekniikkaharjoittelu. Ei mene kyllä kauaa, että Jussi menee reilusti mun ohi, jollen nyt ala itsekin käymään vähän aktiivisemmin… Eli nyt berkele pitää skarpata :D

Siltäpä näytti mun liikkumiset neljän viikon ajalta. Kesällä tanssi jää tauolle, ja luultavasti tuun käymään kuntosalilla vähän enemmän – voimaharjoittelu on jotenkin sopivan ei-kuumaa treeniä helteessä, haha. Ajatus hikijumpasta tuntuu usein vähän epämiellyttävältä kesällä. Aion myös juosta kohtuu säännöllisesti, sillä meillä on tosiaan Powerin mahdollistamana se mun lenkkiporukka, jonka kanssa treenataan Midnight Runia varten. Lisää tietoa tästä mun uusimmalla videolla!

Onko teillä jotain treenisuunnitelmia kesälle, vai ootteko sellaisia, joilla liikkuminen jää tauolle syksyyn saakka?

Jos tykkäät treeniaiheisista julkaisuista, voit siirtyä seuraavaksi mun uusimman Youtube-videon pariin – paljon juoksuun liittyviä juttuja ja muutenkin liikunnassa hyödynnettäviä vinkkejä! Ja jos pidit postauksesta, muista jättää sille pikku sydän tuosta alhaalta. Moi :)

Postauksen kuvat: Annieveliina

Ei kommentteja

Jätä vastaus