Kuukauden liikuntapäiväkirja ??‍♂️

maaliskuu 17, 2019

Silloin kun bloggasin aktiivisesti 2011-2015, tein usein tällaisia liikuntapäiväkirja-postauksia. Tuli jotenkin ikävä näitä, joten tekaisin tällaisen nostalgisen listauksen mun viimeisimpien viikkojen treeneistä!

Ennen kuin aloitetaan, mie mainitsen että mut saa lisätä kaveriksi Heiaheiassa, joka on tällainen liikuntapäiväkirja-palvelu (oon itse käyttänyt sitä lähes kymmenen vuotta). Mun treenisoittolista löytyy Spotifysta, ja sitä saa käydä kuuntelemassa/seuraamassa myös! Ja vielä kolmas juttu: mun 30 minuutin kehonpainotreeni löytyy Youtubesta klikkaamalla tästä.

Ma: –

Ti: –

Ke: –

To: Juoksu 30 min

Pe: Kuntosali 30 min

La: Kehonpainotreeni 30 min

Su: –

Tämän viikon alussa olin vähän flunssassa, joten aloitin treenit vasta torstaina. Käyn aika usein pienillä juoksulenkeillä monesta syystä: ensinnäkin hölkkäily on helppo tapa treenata silloin, kun laiskottaa lähteä salille saakka tai kun aikaa on vähän. Yleensä pyörähdän vain puolen tunnin kierroksen, sillä saan siinä ajassa sen mitä lenkiltä haluan: happea ja raikasta ilmaa, hien pintaan ja ajatukset liikkeelle. Suurin osa mun ideoista tulee juostessa: keksin lähes kaikki videoideat, suuret tulevaisuudensuunnitelmat ja uudet liikeideat lenkkarit jalassa. Allekirjoitan ihan täysin sen, että aivot rakastavat happea ja pientä liikuntaa – lenkillä niitä ideoita ja ratkaisuja vaan pulpahtelee mieleen.

Tuo punaisella näkyvä kehonpainotreeni on se mun oma jumppa, joka löytyy Youtubesta. Punainen väri kuvastaa sitä, että treeni oli hiukan rankempi kuin tavallinen, keltainen setti.

Ma: BodyAttack 1 h

Ti: Kuntosali 30 min 

Ke: Kuntosali 30 min 

To: –

Pe: Juoksu 45 min, tanssi 1 h

La: Tanssi 2 h

Su: Juoksu 30 min

Tällä viikolla liikuin lähes joka päivä, mutta treenikerrat olivat lyhyitä (puolen tunnin saleja ja lenkkejä) ja osa liikunnasta oli tanssia, joka ei ollut kovin raskasta. Tanssi voi siis parhaimmillaan olla kunnon hikiliikuntaa, mutta mie satuin käymään sellaisilla tunneilla, joilla ei vedetty mitään super raskasta koreografiaa. Tiistain ja keskiviikon salit vedettiin muuten Viking line -laivan työntekijöiden salilla! Vitsi siellä on outoa treenata. Sali on laivan alakerrassa veden pinnan alapuolella ja moottorit jylisee, jos laiva on liikkeellä.

Perjantaina olin vogue-tunnilla ja lauantaina osallistuin hiphop- ja commercial-tunneille. Tällä viikolla kävin myös peräti 45 minuutin juoksulenkillä! Wow.

Ma: BodyAttack 1 h

Ti: –

Ke: Kuntosali 30 min

To: Tanssi 1 h 30 min

Pe: –

La: Tanssi 2 h

Su: –

Maanantai-illan BodyAttack on ollut jo pitkään mun satunnainen rutiini. BodyAttack on mun mielestä kiva treeni siksi, että pääsee hyppimään ja pomppimaan ja tunnin jälkeen on ihan kaikkensa antanut olo. Kuntosalilla mie teen yleensä sekä kehonpainoharjoitteita että pientä voimatreeniä (mulla ei ole mitään saliohjelmaa, jota noudattaisin). Tällä viikolla mun treenimotivaatio ei selvästi ollut huipussaan keskiviikon jälkeen, mutta kävin kuitenkin tanssimassa pariin otteseen. Torstaina oli hiphoppia, lauantaina jälleen hiphop ja commercial.

Ma: Juoksu 30 min

Ti: –

Ke: GritCardio 30 min

To: Juoksu 30 min

Pe: FunkkisCircuit 45 min

La: BodyAttack 45 min

Su: –

Tämän viikon maanantaina lähdin työreissulle, mutta ehdin ennen lähtöä käydä pikaisella juoksulenkillä. Palasin kotiin tiistai-iltana ja lähdin keskiviikkona Ouluun, mutta sain jälleen treenattua ennen juna-asemalle suuntaamista. Laitoin Youtubesta GritCardio-treenin pyörimään ja pompin meän olkkarissa hiki roiskuen. Suosittelen testaamaan sitä videota, jos se mun kehonpainotreeni alkaa jo kyllästyttää!

Keskiviikosta eteenpäin olin tosiaan Oulussa. Torstaina kävin haukkaamassa happea lenkillä ja perjantaina kävin Hukassa, mun entisellä salilla. Jos joku ei tiennyt, asuin 2012-2017 Oulussa ja olin Hukan yhteistyökumppanina monta vuotta. Nyt Esportin jäsenä voin käydä Hukassa vierailemassa kaksi kertaa kuussa – kannattaa hyödyntää, jos siellä on pääkaupunkiseudulla käyviä oululaisia tai Ouluun matkaavia pääkaupunkiseutulaisia.

Tällä hetkellä istuskelen pikku krapulassa näpyttelemässä tätä postausta, haha. Makia puhua treenaamisesta… Vietettiin eilen iltaa Oulun Voxissa ja Jumprussa ja tänään sunnuntaina olisi tarkoitus suunnata takaisin Helsinkiin. Toivottavasti teillä on ollut mukava viikonlopu – ja hei, kommentoikaapa teän tämän viikon jumppauksia, niin pääsee näkemään mitä kaikkea te harrastattekaan :)

12 Kommenttia

  • Reply Shaidi maaliskuu 17, 2019 at 4:56 pm

    Tällä viikolla on tullut lenkkeiltyä, käytyä salilla, pelattua lentopalloa useampi tunti sekä sulista. Niin ja maanantaina vesijumppa. Tänään käytiin kokeilemassa padelia. Nykyään nähdään kavereiden kanssa liikkuen ja kokeillen uusia lajeja. Vitsi kui hauskaa ja saa urheiltua samalla.

    • Reply Sita Salminen maaliskuu 17, 2019 at 8:40 pm

      Oi vähänkö hyvä, tuo on just parasta!

  • Reply Inga maaliskuu 17, 2019 at 8:06 pm

    Minkälaisia puolen tunnin treenejä oot tehnyt salilla? :) Mielenkiinnosta kyselen, kun mä saan aina jotenkin vierähtämään salilla vähintään tunnin, usein puolitoista ? Kiva postaus!

    • Reply Sita Salminen maaliskuu 17, 2019 at 8:39 pm

      Oon tehnyt Tabata stop watch -sovelluksella tabata-treeniä – yleensä menee se 40 min, mutta merkkaan jostain syystä aina Heiaheiaan 30 min, haha. Eli valitsen joko kehonpainoliikkeitä tai painonnostoa ja yhdistelen niitä hyödyntäen tuon sovelluksen ajanottoa!

  • Reply Satu Louhela maaliskuu 18, 2019 at 12:58 pm

    Kiva postaus, kiitos! =) Oon vähän kade noista tanssitunneista. Tanssi olis yks oma liikuntahaave, vaikka tyytyväinen olen tämän hetkisiin urheiluihinikin. Käyn tosiaan 2-4krt/vko salilla riippuen saliohjelmasta jotka rakennan aika ajoin itselleni. Lisäksi satunnaisesti joogaan ja kesäisin kuvioissa on myös juoksua. :) Liikunta on kyllä parasta niin keholle kuin mielelle, ihana et puhut asiasta paljon somessa. ❤

    • Reply Sita Salminen maaliskuu 18, 2019 at 1:34 pm

      Kiitos itsellesi! Oi vitsi, oispa ihana että pääsisit jonnekin tanssimaan. Se tekee kyllä niin hyvää, tulee jotenkin paljon itsevarmempi olo ja hyvä fiilis niin itsestä kuin omasta kropasta ❤

  • Reply Nimetön maaliskuu 18, 2019 at 9:02 pm

    Ite vedän lähinnä salilla (haluun lihasta yleensä ja jos tuntuu että haluaa hikoilla kunnolla), mut jos on sellanen olo että kaipaa rentoa liikuntaa, niin sitten käyn ihan vaan lenkillä :) tosin, oon hurahtanu saliin niin täysin, että nykyään ei oikeen tuu käytyy lenkillä :D

    • Reply Sita Salminen maaliskuu 24, 2019 at 1:15 pm

      Siis vitsi mulla taas semmonen kunnon puntti on jäänyt tosi harvinaiseksi jutuksi! Ärsyttää, pitäisi koittaa taas saada sekin säännölliseksi. Aloittaminen on vaan niin paha, en kestä niitä ekojen jalkapäivien jälkeisiä jumeja :D

  • Reply Nimetön maaliskuu 21, 2019 at 4:26 pm

    Tätä oli todella mielenkiintoista lukea, tee ihmeessä jatkossakin näitä! Itse treenaan 4-5 kertaa viikossa salilla, mistä tykkään todella paljon! Itseäni helpottaa se, että taloyhtiössäni on oma kuntosali. Kun arjessa on kiireellisempää eikä ehdi lähteä keskustaan bussilla salille, niin on ihanaa että voi kävellä 30 metrin päähän omalle pienelle kotisalille :) Harrastin myös vuosia pesäpalloa, mutta nykyään pelailen vain kesäisin höntsäjoukkueessa – en jaksaisi odottaa enää ensi kesän pelejä!!

    • Reply Sita Salminen maaliskuu 24, 2019 at 1:16 pm

      Oi onpa kiva kuulla, kiitos! Uuu tuo pesäpallo kuulostaa siistiltä, voin kuvitella mikä fiilis tulee ku kesä alkaa ja pääsee pelaamaan ?

  • Reply Leea maaliskuu 22, 2019 at 7:35 pm

    Oon viime aikoina joogannut ja ulkoillut koiran kanssa. Ihailen tuota sun tanssiharrastusta. En oo itse jostain syystä koskaan harrastanut tanssia, vaikka oon aina halunnut. Kynnys vaan kasvaa ja kasvaa vuosien myötä… osaisinpa!

    • Reply Sita Salminen maaliskuu 24, 2019 at 1:18 pm

      Hei ehdottomasti voit vielä aloittaa! Onhan olemassa aikuisten aloittelija-ryhmiä, joissa ei kyllä tarvitse osata ennalta mitään ❤ Löytyykö sun paikkakunnalta tanssikoulu? Yleensä tutustumiskäynti on ilmainen, niin kannattaa kyllä käydä testaamassa. Mie lähetän isot tsempit täältä, olispa ihanaa että sun pitkäaikainen haave toteutuisi ?

    Jätä vastaus